Friday, September 04, 2009

C thru

Det här är tyget på ärmarna till den klänning jag köpte när jag var i Sundsvall senast och hade en timme att döda innan en viss affär och ett biljettutlämningsställe öppnade. När jag var liten hade jag en gammal Barbie som var arvegods från mamma. Barbien hade kort strävt hår i en tantfrisyr och en knapp på magen. Man skulle kunna förlänga en del av hennes hår (syntigt!) medelst den knappen fast den funktionen hade slutat fungera innan jag adopterade henne. Jag hade tuggat på dockans händer. De hade blivit lite större, plattare och knövligare. Jag gillade inte den där gamla tantbarbien. Hon hade skitfult hår och platta, sultiga händer.

Men en bra sak hade gammbarbien: En fantastisk garderob. Bland annat hade hon en morgonrock. Helt i rosa genomskinlig hård nylon. Precis i samma material som mina nya ärmar.

1 comment:

Anonymous said...

eller så kan man måla turkost ögonskugga på henne? eller hade hon det redan innan? /syrran