Friday, September 11, 2009

Göteborg och jag - inseparabla (om ett osunt förhållande)

Jag är helt oförmögen att se med objektiv blick på Göteborg. Helt plötsligt bara bodde jag där, utan förutfattade meningar eller någon tanke på hur man egentligen kunde se på stan. Nu kommer jag inte ut ur det introspektiva seendet. Jag kan inte förstå hur Göteborg ser ut eller verkar på ytan, kan inte ställa om perspektivet.

Lunarstorm, helgon, jag har haft dem alla. Vem som kollat på ens bilder loggades. Om en viss speciell person tittat på ens bilder, kunde jag titta på dem själv igen (gör samma med bloggen), med andra(s) ögon. Det gick och går. Men det går inte med Göteborg. Jag är alldeles för involverad.






1 comment:

Mollis said...

mmm jag är nervös för att flytta tillbaka på ett ett sätt. Jag vet inte om det kommer uppfylla mina förväntningar.. eller så är jag kanske bara rädd. Rädd för att det ska gå åt skogen. Jag tror kanske att jag vill bo utomlands mer. Fast inte här mer, i Stavanger alltså..