Saturday, September 19, 2009

jag har för lätt att få hangups

Helt seriöst, jag skulle kunna ha en hel blogg i ett helt år baserad på Hägglunds nämnda (till leda!) debattartikel. Det finns så otroligt många trådar att dra i och poänger att göra. Man kan väl säga att han liksom träffade en öm punkt på mig, typ. Jag känner mig berörd på ett personligt plan. Synd bara att det var en så illa skriven och svepande artikel. Den är inte värd ett dissekerande, det är allt för enkelt. Det kommer troligtvis inte att hindra mig från att fortsätta använda den som inspiration. Man vill ju skriva om sånt vanligt folk bryr sig om, liksom!

Ikväll har jag druckit en halv flaska ungersk Egri Bikavér och smakat noggrant. Kokat rödbetor och lagat hasselbackspotatis. Kollat på teve och ätit lösgodis. Livet.

1 comment:

Anonymous said...

mmm va gott med hasselbackspotatis

me,m,ma