Sunday, September 20, 2009

Kronärtsskocka. Bara så.

Grät nästan när jag sög av det första bladet. Kronärtsskocka är tametusan det godaste som finns!

Fikonen ligger på bordet och mognar, har inget alls med kronärtsskockan att göra (men kunde inte låta blir att peta in dem på bilden). 4 för 10:- på Hemköp!

Vill men låter bli att snuskordvitsa. (Jag måste verkligen köpa en ny kamera, klicka på bilden så ser man. Detta har jag tjatat om i tre år nu, jag står ut för lätt med sådana här saker.)

Första gången jag åt kronärtsskocka, på språkresan i Frankrike 1995, vägrade jag äta hjärtat, tyckte det verkade obehagligt. Grämer mig fortfarande över det oförlåtliga slöseriet.


1 comment:

Anonymous said...

den ser len ut i mitten på bilden i mitten.

du använde dig ju av en snuskordvits redan i första meningen? /syrran