Wednesday, December 23, 2009

becherovka vill vara enslig dryck

Är jag snabb till tusen hinner jag skriva det här. Sitter på gammalt intercity från Östersund där eluttag saknas. Om en halvtimme är det tänkt att vi ska vara framme. Jag är så trött att jag är rosig om kinderna, eller är det hettan från elementet som spökar?

Vill hinna med ett varningens ord bara: Du som sökte på "glögg becherovka", nej, jag rekommenderar inte att du blandar eller för den delen gör glögg på becherovkan om det var så din hjärna funkade. Däremot, om du dricker dem med lite mellanrum i tiden, då kan båda vara lyckosamt goda. I söndags insåg jag att man kan beställa Becherovka på Systemet, så efter jul blir det nog en svulstig knödelmiddag med passande dryck.

Jag är alltså så trött att jag känner mig full. Jag lämnar in. God uppetwittrarkväll på er.

No comments: