Monday, December 14, 2009

Resultat efter första dagen med tidigt tåg

Jag hade svårt att somna igår kväll, det var så mycket jag kom på måste göras. Låsa dörren, dricka vatten, ställa klockan, tänka på döden.

Men kliva upp var inte svårt, och duscha gick bättre än vanligt. Annars brukar det vara plågsamt. Jag välter ner alla flaskor, bränner mig på vattnet, står obekvämt. Men av detta kände jag intet.

I övrigt var allt som vanligt, förutom att jag fick anstränga min hjärna flera gånger för att bestämma mig för när exakt jag måste gå. Förr var det i grevens tid när kulturnyheterna tog slut och väderleksrapporten tog vid. Äsch, jag får ju ändå alltid springa och även idag.

Det allra bästa var den milda snöstorm som hade börjat inatt och som sedan fortsatte på morgonen och hela dagen, fortfarande.

Eftersom fikat, då jag intar min andra frukost (den första: en tallrik gröt hemma), alltjämt är klockan 9, var jag lite orolig att jag skulle bli vansinnigt hungrig innan dess men konstigt nog inte! Allt kändes som vanligt. Jag åt en grov stor tysk smörgås och en hårdbrödmacka. Som vanligt. Sen jobbade jag på med gott humör och fick anstränga mig för att ge mig av till lunchätande, inte förrän tjugo i två kom jag till skott.

Överhuvudtaget har jag känt mig klar och skarp idag, inte ens hemresan kändes mosig, febrig, skakig. Kanske berodde det på snön men jag vet inte, jag. Det kan nog bli bra, detta.

3 comments:

Anonymous said...

har du tagit uppåtjack

Mollis said...

det kommer på tisdag... som en rak höger i ansiktet. Tisdagar är jobbigare än måndagar.. det är då man inser hur jävligt det är.

Johannka said...

Haha, vilka pessimister!