Saturday, August 01, 2009

Den nya folkrörelsen/Den nya researchen

Det är inte vi med obsessive communication behaviour och en viss exhibitionistisk ådra som haft mest glädje av Facebook. Nej, jag tror det är trötta journalister som kan fylla tidningsplats med artiklar som bygger på att det finns konstiga eller spektakulära grupper som folk går med i. Men är det inte lite gjort? Jag har faktiskt ledsnat nu.

3 comments:

Sofia said...

dessutom känns det trist att de återger och ger ljus åt personligt påhopp.

Anna-Stina said...

Rädd för en reklamfilm? Allvarligt?? Jag blir oroad för det uppväxande släktet som verkar så lättskrämt. Även jag har kollat in Facebook-gruppen. Många tråkiga kommentarer, behovet av att kommentera andras utseende verkar vara stort.

Jonas said...

Haha, verkligen! Extremt slappt faktiskt. Spec som man kan göra det med nån knäpp grupp som bara fått några tusen medlemmar, det låter mycket ändå.