Monday, August 03, 2009

Coping strategies

När jag flyttade till Högsbo i Göteborg hade jag en vägskylt pekande mot Malmö precis utanför mitt fönster. Det kändes sjukt bra.

Hemma i Sundsvall på den tiden (ja fortfarande, förresten) var det Haparanda, Stockholm och Trondheim det stod på skyltarna. Nu har jag flyttat tillbaks till Trondheimland men det finns även antydningar till vägar som leder mot Arvidsjaur.

Men. Jag har ju ingen dragning åt varken Trondheim eller Arvidsjaur egentligen. Malmö är ju däremot min hjärtestad. Och längre bort, längre bort. Jag har alltid dömt en stad efter vilka andra städer som står på skyltarna. Där jag bor når jag så långt jag kan se. Liksom.

2 comments:

Magnus said...

Bra sagt.

Johannka said...

Tack. Förresten, den där bilden var ju en present till dig. (Předměstí)