Sunday, November 16, 2008

Första gången jag åkte snowboard på minst elva år



Emma och jag ville prova på snön så vi klädde oss efter vädret (hon var väldigt välförsedd och kunde låna mig både underställströja, täckbyxor, täckjacka och mössa!), drog på oss snowboardkängorna (jag gjorde det, hennes vanliga kängor var så himla stora så de funkade rätt bra också) och begav oss ut i Kilen på pistjakt. Vi hittade en härlig kulle att åka nedför men höet gjorde det hela lite seeeeegt och brädan fastnade rätt bra. Bästa glidet tror jag att jag lyckades hitta, på vägen, efter att ha blivit puttad av Emma i nysnön och sedan, när det kom ett litet nedförslut, få stå på egna ben. Långsamt men bestämt, gled jag fram.


Nu, lite efter tio på kvällen, sitter jag och sippar österrikiskt vin (hej kvällste), det fanns alldeles för mycket kvar i flaskan för att jag skulle vilja lämna det åt sitt öde här men frågan är hur smart det är, när bussen (anropstaxin) kommer och tar mig till jobbet klockan 6.20 i morgon bitti.

3 comments:

Emma M said...

wow vad mycket snö! Det väntas snö här på fredag också...

Emma said...

va fint det är här!

Johannka said...

e2: Ja, visst är det!