Tuesday, October 09, 2007

idag är jag här



Förresten. Jag har installerat mig i köket för att få lite ordning och struktur och för att kunna plugga bättre. Det går sådär men känns väldigt bra. Det är så fint ute och solen skiner in på mina blommor och skåpluckor.


Sen så har jag, nu när jag ändå har varit i biljettbokartagen, passat på att boka hemresan till jul. Det är inte så kul att betala 383 spänn för en extra lång (08.21) resa med två byten. Fast jag är oerhört tacksam att jag fortfarande får SJ-studentrabatt (vilket jag rimligtvis inte borde ha eftersom jag inte tar lån den här terminen?), annars hade jag nog fått fira jul på Blidväders.

8 comments:

Grovt Initiativ said...

SJ googlar alla biljettköpare. sluta säga att du inte borde ha rabatt.

Johannka said...

men sa jag inte att det inte går att googla mig till den här bloggen? så de kan ju allt försöka

Johannka said...

oj! det fanns visst ett kryphål ser jag nu. I should beware

Anonymous said...

Du har ett såå fint kök!!

Anonymous said...

Om du tar lån eller inte spelar ingen roll, det är om du är registerad på att du läser minst 75% på högskola och har betalat kåravgiften så du får någon typ av studentkort som gör att du får rabbat hos SJ.

Johannka said...

Anonym: Njaa, har de isf ändrat tillbaks till de gamla reglerna? För min vän R som inte tog lån en termin (typ förra våren), och är över 26, hade ingen SJ-logga på sitt kort. Och vi gick i samma klass.

Anonymous said...

Hade han betalat kåravgift och minst pluggat 75% på HB borde han fått ett kort med logga. Men mecenat var knepiga förra året, skickade först ut utan logga till mig och efter någon månad damp det ner ett till men med logga.

Annars så står det att du ska få det på http://www.mecenat.se/kundtjanst_fragorsvar.asp?ID_Hemsida_FAQ=19

Johannka said...

aha dåligt av mecenat. men bra. då slipper jag oroa mig för att bli jagad på nätet av SJ :)