Tuesday, October 23, 2007

mitt nya rum

Eller nytt och nytt, jag har ju bott här inne sen Maria flyttade in och det är kanske nästan två månader sedan?! Fast i dag har jag möblerat om så det har blivit lite bättre. (Den enda som blir glad av den här bloggposten är väl kanske på sin höjd Camilla, men hon är ju ändå värd en egen, så det får vara så.) Bilderna är tagna innan det är superstädat, för det blir det aldrig hos mig. Njut av autenticiteten istället!

På TV är det Oprah Winfrey som hyllar Planet Earth, självklart är hon helt euforisk

Erhm, den lilla högen vid sidan av skrivbordet, på golvet, är typ mitt källmaterial till uppsatsen (need more shelfs)


Fast faktiskt så har jag nog frigjort lite utrymme i bokhyllan i dag. Men det bästa jag gjorde var att täcka över den trashade dörren. Notera den ständiga klädhögen i fåtöljen

4 comments:

emma said...

vad fint du har det! Och vad glad jag blev av din färgkoordninerade bokhylla! Just nu har jag ungefär nästan alla mina böcker på hög, men så snart jag flyttat och blivit med bokhylla igen ska jag också färgkoordinera. Mycket roligaresnyggaretrevligare än ämnes- och höjdkoordination. Man letar ju ändå böcker (liksom skivor) efter ryggutseende och inte titlar. Bästa biblotipset ju!

Grovt Initiativ said...

jag kör också med papper och böcker i en golvhög. fast jag tänkte köpa hylla på mitt kommande ikeabesök.

Johannka said...

tekannan: tack! men jag har ämne och höjd också! I princip är det så att varje hyllrad är ett ämne (eller flera ganska passande ämnen) och det där med storlek är ju mest en praktisk fråga. Att alla böcker inte kan stå överallt liksom. Har t ex två konst/film/lyrik-hyllor, en för små och en för stora. Hahaha ville du egentligen veta? ;)

gustav: Jag var ju som sagt på ikea på vägen hem från Angered. På golvet bredvid sängen kan du se mitt fynd. Jag är mycket nöjd. Och jag köpte en pizza slice med lingondricka också!

Christian Strömqvist said...

Men vad fiiint du har fått det! Är ju ett helt nytt rum! Och en sån där klädhängar-modell-pinne har du fått tag i också, fantastiskt! Och vem trodde att jag och Oprah hade nåt gemensamt? Jag som allt som oftast kräks lite i munnen när jag ser/hör henne...