Monday, June 11, 2007

såhär går man ut i Sundsvall



Man tar med sig en föredetta local och en nuvarande local och har förfest med bubbel, fotoduell och L'amour à la Française som sista utgångslåt. Man tar även på sig skavsårsplåster (i förebyggande syfte) och de nya skyhöga klackskorna för extra känsla.


Man stämplar som seden säger in sig på kvällens main attraction, i detta fall Oscar, sen går man till Primero och upptäcker 90-talet, svettdans till Dr Alban, Rythm is a dancer (!) och King of my castle.

Vilken grym toalett de hade på Primero!


Sedan går man tillbaks till Oscar (på vägen kan man småstuka foten till ett platt fall på gatan) och dansar tills man dör eller någon kliver en hårt på fötterna så man tror de krossas. Man träffar också gammalt folk som inte heller bor kvar i stan och tycker att Hanna ska skriva sin mailadress på ens arm.


Vid kvart över två kommer man på att man är hungrig och promenerar i tunnlarna till MAX, helst i nylonstrumplästen. Solen är på väg upp. "Max vegetatiska mål med extra original dressing tack!" "Eller, vad är det för dressing på burgaren? Jaha, original? Då behöver jag ingen extra." Nämligen har de förändrat Max-burgarna. Förr var den dressingen på inte tillräcklig så man var tvungen att beställa extra originaldressing. Nu kanske de har lyssnat på mig? Men vafan vilken utläggning varför skriver jag det här??

Sen kan man läsa Gustavs rapport också!

Anyho, fan va gôtt det var! Haha hela kvällen var totalmaxad (försöker inte ordvitsa, jag lovar!)!! Men nu vill jag nog tillbaks till Göteborg.

4 comments:

Pedram Modirassari said...

Nämen! Vill du tillbaks till Göteborg? - Har du börjat gilla Göteborg eller saknar du bara vissa (grejer) ... eller är det det att du är trött på Timråsundsvall? ... - Varför ger jag alltid alternativ på det jag frågar?

Johannka said...

Jo, jag gillar Göteborg nu! Jag började med det i våras. Fast mest gillar jag Göteborg på hösten i september tror jag. Det är bra, för i övrigt är jag ju mest förtjust i vår och sommar. Sen är jag lite less på att vara här också, men bara lite.

Anonymous said...

Oj vad ljust det var klockan två! Och jag är inte säker på att du inte försökte ordvitsa där... Förresten, när du längtar till Göteborg ska du komma ihåg att det inte är september nu...Lägenheten är en bastu. Dygnet runt! Man måste bada hela tiden!Ujujuj...

Grovt Initiativ said...

äh den där bilden är ju tagen en timme senare. men jag är ju värsta main character! sweeeet.