Friday, June 08, 2007

Mám ráda kočky




I dag har jag busat med grannens katt så nu tror den att den bor här. Resten av eftermiddagen fick jag schasa ut den ur garaget och stänga ytterdörren så den inte skulle smita in. Åh, det skar i mitt lilla katthjärta.




En katt alltså, det skulle man ju ha, va! Det kan man väl? Tror ni en fin liten söt katt skulle trivas på Blidvädersgatan? Jag tror att jag skulle det i alla fall ...


Senare på dagen tog kusin Gustaf studenten och sedan badade jag och kusin Karolina i älven!! Mer om det imorgon måhända!

11 comments:

Pedram Modirassari said...

Åh, sommar...

Grovt Initiativ said...

en katt som inte ens är övergiven och redan har ett hem men ändå tror den bor hos dig? vilket pucko. eller så har du svår kattcharm.

Grovt Initiativ said...

för övrigt ska rufus bo hos mig om ett par veckor, fan vad sweet det ska bli.

Mollis said...

jag vill också ha katt! Jag tycker absolut du ska skaffa katt till hösten!

Anonymous said...

Men va? Är inte du rädd för katter?!?

Johannka said...

h/g: han kanske vill ha två hem. Rufus! kuuul!

c: jag är inte det längre alls nästan.

Anonymous said...

Jag vill passa på och ha katt! Ta med en hem!! Basta!

Johannka said...

chris: men jag fick ju inte skaffa nån sa du ju förut! :P

Anonymous said...

Har jag sagt det? Hm...just det. Men det var väl för att vi aldrig var hemma? Nu är det ju sommarlov! Sommarkatt på blidväders is da shit!

Johannka said...

Nä men det var för att Johanna är allergisk ju! Jag är ju jämt hemma hörru ;)

Anonymous said...

Gud vad förvirrande med namnen...var tvungen att läsa tre gånger innan jag fattade vad du menade! Men så var det ja... Ja, du är ju jämt hemma! och jag med! Perfekt för katt. Johanna är i norge iallafall, och inte på hisingen!