Monday, June 18, 2007

nödblogg



Har man ingen dator är det mycket som blir bökigt. Blogga t ex. Jag kan ju inte ta nya foton och föra över till min dator t ex. Den här bilden från Prag (Petřin) har jag hämtat i min mailbox/mappen skickat. Men den är ju inte så dum ändå! Jag tror det är första gången Tummen får vara med på bloggen! Det är ju nästan anmärkningsvärt, han fyller ju strax 3 år.

Sitter i källaren på UB och forskar (haha). Luften är tjock som svamp och de stänger ganska snart (sommartid blä blä blä). Jag älskar när man gör forskningsöversikter och samma namn dyker upp på flera ställen, eller att de man läser har hänvisat till varandra. Då känns det som att man gör någonting rätt i alla fall. Fast nu är det dags för syre tror jag, och efterlysning av en volym som saknas.

Göteborg är ok, på söndag blir det interrail.

9 comments:

Mollis said...

vilket datum fyller han år?

Sofia said...

hahah, tittar man lite slarvigt skulle man kunna tro att det är darth vader utan slängkappa som tittar in i kameran!

Grovt Initiativ said...

jag tänkte också på darth! för övrigt hoppas jag verkligen att du får din dator snart, för allas vår underhållnings skull

Johannka said...

emma: den 21 juli! På min namnsdag!

s & g: darth haha jaa ni har ju rätt!
(g: jag tror inte vi ska tro på den närmsta framtiden :( )

Mollis said...

aha.. då har jag också namnsdag! Jag heter ju också Johanna!

Johannka said...

emma: va????? jag heter ju också EMMA!! sjukt

Anonymous said...

hej! nu har jag landat i götet efter 2o timmars buss. ses snart? finns på gamla mobil numret

kram!

Johannka said...

wow! Välkommen tillbaka! var det en kul bussfärd, såg du ngn bra film? :) hör av dig, jag åker på söndag

Anonymous said...

de visade amerikans film, dubbad till tjeckiska med engelska subtitles..