Wednesday, October 07, 2009

Värsta ömma punkten för mig, är dålig indisk mat

Ååååååååå. Skulle "fira" lite, unna mig. Hejdå Östersund, ni har en jättesämst indisk restaurang. Utan att minnas att jag tog samma rätt sist (fast restaurangen har flyttat och bytt namn, är det då samma?), dissade jag palak paneeren (de övriga smårätterna var försvunna från menyn) för vegetarisk Tikka Masala. Men frågade, vad är det i? Kan jag inte få ost som i palaken, paneer istället för grönsaker? Det kunde ordnas.

Godkänt papadam och chutney till förrätt. Fast stod det inte "a selection of chutneys" på menyn? Nå, jag kan ha varit vimsig av hungern.

Men när maten serveras med ... riven ost på, blir jag lite förvirrad. Innehållet i såsen är ju fortfarande de jävla wokgrönsakerna. Guuud vad pinsamt att de tror att jag ville ha riven ost på maten. Sen biter jag i en liten sten också.

Kunde inte låta bli att fråga sen, vad har ni egentligen för ost i er palak paneer, inte är det väl riven? De gör inte den själv, säger han, det är redan färdigblandat. Ursäkta mig här men hur gott ris ni än har (gott!) och hur bra musik ni än spelar (bra!) betalar jag aldrig mer 125 spänn för wokgrönsaker i en sås, eller färdiglagad ost-i-spenat.

Forsätt i den här slappa stilen och ni är snart i nivå med den tjeckiske indiern på Štěpánská.

Hej gnälliga vecka, snälla ta slut.

2 comments:

Anonymous said...

jag är sugen på indisk mat...palak paneer t.ex. om du far till berlin nån gång borde du testa den här billiga indiska resaurangen som jag var på! och bedöma om den var god eller inte, jag tyckte ju det, men jag har ingen högre utbildning inom indisk mat så mina smaklökar räknas inte.

ska du inte förklara varför det är en öm punkt? rannsaka

Pedram Modirassari said...

haha, att de ens erkände det!!! Konserv??