Sunday, October 04, 2009

Jag fattar inte men påverkar fysiken

Väldigt ofta sitter jag vid köksbordet med datorn och lyssnar på radion som står i fönstret, precis bredvid. Då och då blir det dock omöjligt, då mitt mobila bredband ibland påverkar radion nåt så otroligt mycket och irriterande. Ni vet hur det låter i radion när en telefon är på väg att börja ringa, fast ihållande. Vid dessa tillfällen blir jag tvungen att ställa radion ute i hallen (rosa kryss). Jag höjer volymen.

När tågen åker förbi utanför, max 50 meter bort, brukar det ibland brusa till lite i radion, inte så konstigt, ett stort järnmonster i vägen för radiovågorna kan man ju förstå påverkar. Men vad jag inte förstår, är varför det blir störningar på radion i hallen när jag står vid det gröna krysset i köket. Och bara när jag står just där.

Jag som skulle vilja baka nu, det där är ju min bakplats.

No comments: