Monday, February 16, 2009

Kampen mot klockan - och syret



Unika-bilder-tajm igen. Men det är mest oförskämt trivialt (jag har tyvärr att jämföra med men en del saker är ju bara för stora) klag änna. Så, det blev alltså skridskoåkning i lördags, trots halsont. Helt underbart var det, och nu vill jag såklart köpa långfärdsskridskor men vete sjutton om det var värt det. Fredagskvällen slutade nämligen med att jag bjöd Åsa på ett glas av min prisbelönta Rulandské šedé som jag köpte i Tjeckien i somras. Sommarens druvhajp! Jag tog ett glas själv också, och ställde in resten av flaskan (över två tredjedelar kvar!) att njuta resten av helgen. MEN SÅ BLIR JAG SJUK och sängliggande, både lördag kväll och hela söndagen. Trodde aldrig i livet att jag skulle orka jobba i dag men som tur var (förutom vinet, ojade jag mig inatt över att stanna hemma från jobbet och karensdag och mail och allt annat bök och byk med att stanna hemma just nu) var jag överraskande pigg i morse. I morse, ja. Inte nu och säkert inte i morgon heller. Vet inte om det är det mest ideala att bälga i sig 6,5 dl vin när man försöker att bli frisk. Sen har jag ju inget luktsinne heller. Och medan jag snorar och snörvlar och har hjärtklappning, står mitt exklusiva vin där i kylen och oxiderar. HJÄÄÄÄÄÄLP!


No comments: