Monday, May 25, 2009

Vartän jag lägger hatten osv


Böle, nässelsoppa.

Apropå att man söker jobb och att man bor på ett visst ställe och sådär då va:
Att flytta har aldrig varit mitt problem. Jag har extremt svårt att förstå (eller jo förstå kan jag väl men leva mig in i) den här grejen "nej jag kan INTE tänka mig att flytta!" Allt jag någonsin känt av den sorten har varit: "nej HÄR tänker jag ju i alla fall inte bo kvar så särskilt länge!"

Trots arbetsmarknadens utseende känns det ibland som att det är jag som sitter med det största handikappet.

Bergsjö, promenad runt tjärn.


2 comments:

Anonymous said...

hur menar du då? Att du är långt borta? hmm i så fall känner jag igen problematiken.. / Mollan

Johannka said...

Snarare aldrig långt borta. Eller alltid långt borta. Hur som helst, aldrig hemma. Ingenstans. Eller, alltid hemma, överallt.

Ja, ungefär så menar jag ...