Wednesday, October 11, 2006

vino



I går gick Magnus och jag på ostjakt i Vinohrady. Mmm mmm. Vi tog hem bytet till de andra och hade en kväll med ost ost ost och vin vin vin, jag tror jag drack 1½ flaska rödvin själv.
Jag trodde att jag hade blivit jätteblå om tungan, men det ser det inte ut som jag är. Vet inte.


Jag hittade Volvic i en fransk butik under ostjakten och kände mig så sjuk i huvudet att jag köpte en flaska för 45 korun. Mmm, I love Volvic! Men jag ska nog inte köpa så dyrt vatten någonsin igen. Det var väl alla ostdofter som förvred mitt omdöme.



I dag sov jag till 12.35 och sen åkte jag till Anděl och köpte UNO.


Skolan har fortfarande inte börjat, ingen av lärarna verkar vara särskilt intresserade av oss, utan har tagit semester eller befinner sig på annan ort. Kurserna verkar grymt intressanta dock, vore ju kul om man fick läsa dem någon gång också bara.

1 comment:

Anonymous said...

Men vad i helvete, har ni fortfarande inte börjat än!? Var har öststatsbyråkratin tagit vägen?