Monday, October 02, 2006

Magnus vecka



Vi hade lite sightseeing i diverse parker och fick se fiskar kräla sig genom undervattensstaket genom att se helt sjuka ut


Så, för en vecka sedan flyttade Magnus in, och det har varit ganska hektiskt, som vi förutspådde ... På tisdagen köpte vi métrokort till honom, och åkte halvvägs till flygplatsen och betalade vår hyra i ett gigantiskt betongbankkomplex som jag tror kommer att kunna beskådas på en blogg nära mig senare när han kommit i gång. Det var ungefär det vi hann den dagen.


På onsdagen åkte vi till IKEA för att köpa viktiga saker och saltlakrits (ja, de hade nämligen salta fiskar på IKEA: t som låg i andra änden av den gula linjen. Jag hade redan varit där en gång också, detta blev alltså mitt tredje IKEA-besök sedan jag kom hit, det är ju lite sjukt).


Torsdagen var den stora dagen, nämligen Magnus födelsedag och vi ställde till med stor fest bestående av bl a caipirinha såklart. Gustav tyckte också att festen verkade rolig så han lämnade Göteborg och kom till Prag just på torsdagen. Vi fick fina presenter i form av Plaza magazine och saltlakrits av våra kära gamla kursare kvar i Sverige. Det var otroligt snällt och vi är mycket tacksamma!!


Efter den festen blev inte mycket sig likt, vi har varit rätt förstörda av sömnbrist och bakfylla sedan dess. Sedan har vi iof spätt på det med lite mer fest på lördagen och sådär. Anyways I'm probably back now, för nu börjar snart skolan och det blir lite lugnare ...?


Så här tror jag det kändes för honom de första dagarna. Och röken har han inte sluppit än

No comments: