Tuesday, October 03, 2006

sofa!



I dag åkte vi på soffjakt, för det är det enda vi kände saknades. Vi begav oss till utkanten av Prag eller jag vet inte men det hette Libensky most i alla fall. Där hittade vi precis vad vi behövde; en tresitssoffa (till köket), en tvåsitssoffa (till Lucys rum) och två fåtöljer (till oss och till Magnus). Tänk vilken tur att vi hittade ett set med precis dessa saker. Fint och tämligen oanvänt var det också. När vi hittat soffan såg vi så här glada ut, sen åkte vi bara hem och väntade på transporten. Eva & Magnus hann laga sjukt god mat innan också, medan jag och Lucy sov.

Under matlagningen fick vi reda på att dessa två tyska pantomimartister tydligen bor med oss. Det är pantomimmannen Hans-Georg Günther och hans pantomimfru Ute. De är väldigt strikta och jag ska avslöja att herr Günther blev rasande på Ute efter att denna bilden tagtits, då hon helt fallit ur stil och inte bär svart. Allt ordnade sig senare till det bästa och jag och Ute gick en promenad då hon bar helt svart. Nu ser vi bara fram emot första föreställningen. Jag har faktiskt även hört rykten om ett filmprojekt; "I'm makin a movie now"-project.



Så här glada ser vi ut i vår nya soffa i köket efter en god middag (efter lång koncentration med kameran av pantomimartisten vill säga). Nu är vi dock sjukt uttråkade igen och vill knulla och supa.

4 comments:

Anonymous said...

magnus kommer nog aldrig lyckas ta sig ur pantomimrollen när han väl fastnat. långsamt ändras namnet i passet till H.G. Günther.

Emma said...

What about that flag? :D

osovega said...

Jag passar på att sæga hej. Hej!
Nu nær jag har hittat hit igen. Du verkar ha det bra :)

Anonymous said...

FINA LÅNGFJALINGAR JOPPO!!!!!