Sunday, September 27, 2009

ett öga är bättre

Satt tidigare idag och tittade ut genom fönstret. Eller, det gjorde jag väl egentligen inte men det var ju ofrånkomligt att få en liten skymt. Solen sken genom alla de gulnande löven. Jag sprang ut, hoppade över rälsen, hade glömt kamerabatteriet, tillbaks över rälsen och in. Hittade batteriet och flög snabbt ut igen, tänkte fånga några fina färger på bild. Det gick ju inte alls. Du vet, man är fåfäng som ens försöker.

Lever på hoppet om att den nya kameran jag har beställt (en helt vanlig ofancy kompaktkamera men förhoppningsvis utan min nuvarandes tekniska defekter) ska förändra kvaliteten och passar samtidigt på att vänta in rodnandet.

bilden med färst färger

4 comments:

Grovt Initiativ said...

ÅÅh ge oss pics!

Johannka said...

På vadå?? De blev ju inge bra sa jag ju

Grovt Initiativ said...

nej sen när nya kameran kommit och sånt.

Johannka said...

OK. På nåt särskilt? inspa mig