Tuesday, February 20, 2007

Berlin



preface: Vi har inget internet langre, eftersom vi har slutat betala rakningarna (eftersom vi ska flytta). Jag har hallit mig lugn trots det, men eftersom min dator ar glapp i elkabeln kunde jag inte fortsatta se Seinfeld, det som har varit raddningen. Sen ringde jag upp all min credit pa mobilen och da fick jag nog sa jag gick till ett internetkafé, dit Eva redan gatt (hon brot igenom snabbare an jag). Jag vill ju fa upp fotona fran Berlin liksom!Nu far vi se om det gar dara. Jag tog inga fantastiska bilder dar, dock var staden i sig sjalv ett underverk (kan man saga), sa jag ar verkligen nojd anda. Och apropa bloggen sa kanske jag inte aterkommer forran jag ar tillbaka i Sverige (vilket jag ar pa lordag), vi far se. Inte pa msn heller. Eller dylikt.


Det jag egentligen gjorde dar var ju att halsa pa Magnus & Sandra som var lika fina och snalla som vanligt, har star Sandra pa deras gata medan vi vantar pa Magnus som sprang hem och hamtade kameran. Bade Sandra och Magnus har skaffat Berlin-bloggar, hurra!!


Berlinmuren, ja alltsa hej, men jag har ju aldrig varit i Berlin forut. Jag var storogd och fascinerad och dylikt


Aaah, jag onskar verkligen att vi hade haft pingisracketar! Jag fattar inte hur det kan komma sig att denna superdupersmarta idé med betongpingisbord i parkerna inte spritt sig till Goteborg


Vi drack vin, det ena gott, det andra odrickbart, gissa vilket som var vilket! (Magnus fixade i vilket fall som helst biffen sen, genom att rusa ut i natten och kopa ett nytt och gott vin!)


Men sen hamnade vi pa roliga Familjen Addams-baren, som hette White Trash. Dar hade de asgott kaffe klockan halv fem pa morgonen


Det VAR jattespannande med all denna nutidshistoria!! For ovrigt kan jag VERKLIGEN rekommendera boken Berlin av Carl-Johan Vallgren, en fantastisk guide till Berlin. Jag ska kopa den sa fort jag kommer hem


Aven i Berlin har norrlandskan fatt fotfaste (brunflacken)


Bombad-under-kriget-kyrkan med dess nya kyrkbyggnad och klocktorn pa varsin sida


Für dich


1 comment:

Anonymous said...

nu gar vi och dricker vin johanna och sorjer over internet