Saturday, September 23, 2006

Fredag i Holešovice


Miguel försöker tukta potatisen till mjukhet

I går köpte jag en bok och satte mig i en park medan jag väntade på att Eva skulle komma från jobbet! Jag är så underbart glad att det är i slutet på september och man kan sitta på gräset i en park med bara en kofta och tycka det är skönt.



På kvällen bjöd Miguel och Ági på mat i hennes lägenhet, en helt fantastisk lägenhet den också, med jordens softaste kök med soffa och mycket rum för häng! Efter ett tag gick vi till den franska lägenheten och hämtade med oss invånarna för att gå till det där stället som var så schysst och jag skrev om här. Stället med höga bord och lågt i tak på vissa ställen. Eva vet mer.


En utlovad efterfest gick om intet, så vi begav oss tillbaks till Ágis lägenhet, drack thé (night flight!) och lyssnade på ungersk musik. Inte särskilt röjigt, men väldigt trevligt och gott! Stackars Miguel som flyttat till ett råtthål till dormitory utan nattbuss följde med oss hem och fick smaka Pizza Roma, han var såklart förtjust!

No comments: