Thursday, September 21, 2006

Eva på jobbjakt



I dag skulle Eva på intervju för ett guidejobb! Vi åkte till Naměstí Republiký och fick se Prags längsta (?) rulltrappa! Interjun ägde rum i skandinaviska huset och verkade ha gått bra för i morgon ska hon gå med på en stadstur för inlärning. Grattis och hurra! På måndag tänkte jag att jag också skulle ringa dit. Jag drar mig lite, men skulle gärna vilja ha ett extrajobb. Som kan ge möjlighet att stanna längre än man tänkt också ...
Medan Eva blev intervjuad tog jag en kopp kaffe i kafét som fanns där i skandinaviska huset. Titta vilken fin kopp kaffe jag fick! Jag satt där och njöt och läste norsk morgontidning. Läste lite om svenska valet bland annat. Det var en som försökte analysera varför invandring inte är en lika stor fråga i Sverige som i Norge och Danmark. Han lyckades inte. När jag skulle betala kaffet trodde jag att det skulle kosta skjortan för det var så lyxigt, men det kostade bara 32 korun (dela med 2,9)! Åååh jiho!


Sen gick vi lite i affärer, H&M som vanligt, jag hittade äntligen en väska vilket var ytterst nödvändigt då min enda jag hade med har gått sönder. Vi köpte tahina på ett kebabställe, tack alla nordafrikaner som kan franska! Nu kan vi göra baba ganoush, mmm.

3 comments:

Emma said...

Jag tänkte skriva en blogg om hur mycket jag hatar H&M idag, men det blev en om valet i sverige istället. Det är väl kul att handla pa H&M(...), men alla plagg tappar ju formen efter en dag. Jag köpte ett rätt tight linne igar och idag hänger det tyg över hela mig. Samma sak med tva andra linnen jag köpte där. Ska aldrig budgethandla na mer!

Johannka said...

H&M är typ det enda med stil här ... Jag har handlat asmycket grejer där sen jag kom hit, säkert mer plagg än på ett halvår hemma (i alla affärer!) hoppas det håller i tvätten. Ah, jo, man skulle kunna handla på benetton och sånt, men kläder här kostar i princip lika mycket som i sverige, så det är rätt dyrt överlag. Du verkar ju dock ha rutin på att hitta schyssta grymma kläder i France så.

Anonymous said...

Okej, alltsa jag handlar ocksa pa HM, men jag vill verkligen inte göra det, jag hatar att jag maste, men är tvungen pa grund av min smala budget. och med tanke pa att jag inte hade sa mkt kläder med mig hit ;) cheers