Tuesday, September 19, 2006

cheap shit



I söndags besökte Eva och jag Vyšehrad igen. Vi gick in i kyrkan med Mucha-dekorationerna, och OMG, verkligen värt besöket! Jag tror den är för mig den vackraste och mest intressanta kyrka jag vart inne i. Verkligen speciell.

I går kom en kille hit till oss och installerade internet åt oss, så i går kväll satt jag och Eva och pratade över msn med varandra. Det är väldigt bra att man kan skicka filer. Nu har hon alla mina kort.

Sen hälsade vi på hos Kaupo, de hade en jättefin lägenhet! Vi blev bjudna på nåt cheap red wine som vi drack upp ganska snabbt eftersom vi hade lurat Amélie och några andra till Roxy. När vi kom dit gick redan Ági och de andra skulle också gå. Det var synd och det var ändå inte så kul där. Cheap red wine gjorde sig påmint och jag var helt förstörd. Vi åkte hem och åt pizza på Pizza Roma, denna gudssända gåva till oss som bor på Lublaňská.

2 comments:

ELEGANSEN said...

Mucha? Som i Alfonso Mucha?

Johannka said...

Mais oui! Alphonse Mucha i egen hög person! Incredible!