Saturday, August 26, 2006

touristii



I dag alltså, har varit värsta turistdagen. Vi hade en gemensam resa till Kutná Hora (ja, eller hur), jag visste inte riktigt när vi kom dit att vi skulle in i ett skelettmusem eller vad man ska säga (ossarium kanske). Bisarrt så det förslog, visste inte riktigt vilken bild jag skulle välja för att visa, men här ser man ju en del. Sen var vi in i en kyrka, hej och hå, och åt gemensam lunch alla 40. I dag fick vegetarianerna friterad ost istället för broccoli med ostsås, thank you very much ...


Ja sedan alltså ... gick vi ner i en gammal silverguva. Jag är rätt imponerad över att vi vågade, de sa flera gånger att folk med klaustrofobi skulle undvika det, men man vet kanske inte förrän man varit i en gruvgång (ort?) som är 40 cm bed och 120 cm hög, att man har det. Men det gick ju bra. Det värsta var nog när vi var tvungna att gå genom halva Kutná Hora för att komma till nedgången, iklädd det vi har på bilden. Någon slags vita medeltidsjackor och gruvhjälmar. Humiliation level 3.



I kväll är det party party som gäller, alla ska i princip gå ut tillsammans, det ska bli rätt spännande. Jag är fortfarande förkyld men jag har tagit lite medicin med koffein i, så jag får väl vila imorgon i stället.



Just ja, och på fredag flyttar vi in i lägenheten!

No comments: