Friday, August 18, 2006

en icke-post


Men jag kanske kommer att sakna att göra apgod mat med Pedram och sen ta kort på den.

Jag tänkte skriva saker jag kommer att sakna i Göteborg nu när jag ska vara borta i ett halvår.
Men jag vet inte ... Jag märker tydligt nu att jag inte är kär i Göteborg. Det har jag aldrig varit. Jag kommer att sakna några människor, men en del av dem ska ändå inte vara här. Jag kommer sakna min lägenhet. Allt annat kan ersättas med mer passionerade varianter. Tänker jag nu. Man vet ju inte hur jag kommer att tänka i oktober; ååh, vasagatan, hisingen, älvsborgsbron, spårvagnar (men just ja, de finns ju i Prag också!), Kellys. Men jag tror inte det va? Fast nu kom jag på en sak och det är ju havet, jag brukar alltid känna mig sjukt instängd i inlandet. Linköping som Madrid, men det sistnämnda var värst för där såg jag inget vatten överhuvudtaget. I Prag finns en bred flod och dessutom tror jag inte man saknar havet lika mycket på hösten?


Det här gjorde jag igår.

5 comments:

Anonymous said...

va bra att du blir hämtad!jakub som ska hämta mig skickade en bild till och med. hihi, en skön öststatssnubbe. vet du om man måste betala rummet när man kommer? är det det du menar med att man kan betala med visa? ska bli jättekul att träffa dig imorgon!!! ooohh jag är lite nervöööös!! träffade en tjej igår på fest som hade bott i prag så jag fick lite tips på var man skulle bo och på lite bra barer

Anonymous said...

bibliotekshumor (dewey decimal!), om du orkar: http://www.theonion.com/content/node/51562

Anonymous said...

Här hittade jag din blogg mitt i natten ... trevlig! Ha det så bra på din halvårsvistelse iväg från Göteborg. Stan står kvar!

Vänliga Hälsningar från
en för tillfället icke verksam
bibliotekarie :-)

Ha det Gott!

Anonymous said...

Jag sa precis som dig, vaffan kommer jag sakna med Gbg? (Bodde på Sommarvädersgatan för övrigt). Nu har jag bott därifrån i ett år och har sån hemlängtan att jag beslutat mig att flytta tillbaka! Sådeså! :D

Johannka said...

g: is was funny. bara det att det finns ngt som bibliotekariehumor är humor

S: welcome

k: då blir jag nyfiken vart du hade flyttat.