Friday, February 19, 2010

Max på Arlanda, nej inte riktigt.


Flygplatspriser är så provocerande höga att jag får någon slags hjärnblödning varje gång jag ser dem. Något annat än snabbmat var därför uteslutet.

Jag hade kollat på MAX hemsida att de hade en restaurang på Arlanda, WIN! Jag lallade runt lite och väntade på lunchtid, när det var dags och jag genomgått en procedur med mitt bagage då inga bagagevagnar fick åka i hissen upp, visade det sig att man måste vara incheckad och säkerhetskontrollerad på Terminal 4 – inrikes för att komma in i restaurangen! BUT WHY???

McBean på McDonalds, okej, jag är glad att det hade, har varit med om att hamburgerrestauranger på off ställen – Scandinavium – inte för vegetariskt. Men varför snålar de med dressingen och varför är den så torr? Och varför får alla tillgång till McDonalds medan bara de som slösar och flyger inrikes (när man kan åka tåg!) får äta på Max?

3 comments:

kazarnowicz said...

Alltså, det här med "slösa" och "åka tåg" - det tar 45 minuter att flyga till Ronneby (Karlskrona). Kolla hur lång tid det tar att åka tåg dit. Tåg är funkis på många sträckor, men inte på alla.

Johannka said...

Jag vet att det inte var ett vattentätt uttalande, vi bor i ett långt land. Men: 45 min flyg. Sen ska man ta sig till och från flygplatsen också. Och checka in. Och eventuellt vänta på bagage. Personligen tycker jag att flyg är sjukt osmidigt.

Och om man nu tjänar två timmar, så tycker jag det är lite slös ändå. Ofta. Det är ju som det mesta, klart det finns tillfällen då det är påkallat men nog tror jag det okynnesflygs en massa också.

Men så är jag ju också en tågfantast av stora mått.

Limpy said...

Så dumt! Nu blev jag arg.