Wednesday, February 17, 2010

Farsen

Biljetterna till Alice i Underlandet kunde köpas direkt på nätet, så kan man vänta fram till filmens början att hämta ut biljetterna och jag behövde inte skicka någon att göra det innan. Praktiskt.

"Glöm inte att ta med dig kortet eller företagsbiljetten till biografen!"

Biljetterna ska hämtas ut med hjälp av det kort man betalat med. Vi ska se filmen i början av mars. 0210 går mitt bankkort ut. När jag bokade biljetterna (jag var ivrig, ville ha bra platser!) hade mitt nya inte kommit än. Och då ska ni veta att jag trodde det bordet kommit, så jag hade ringt min bank för att fråga om det var på väg eller ej. Men de hade tydligen inte så bra framförhållning, någon vecka innan det gamla slutar gälla kommer det nya.

"Glöm inte att ta med dig kortet eller företagsbiljetten till biografen!"

Jag visste ju om att min kort skulle gå ut men vad skulle jag göra? Medan jag bokade pratade jag med Gustav på msn och konstaterade att det måste fungera, jag tar med det gamla kortet helt enkelt.

Att ta med det gamla kortet och dra det i uthämtningsautomaten, det blev min plan (plus att skriva ut köpbekräftelsen).

Det nya kortet kom någon dag senare. Eftersom jag ska utomlands och allt, ville jag testa om det funkade bra så jag började använda det relativt omgående. Jag tänkte hela tiden att jag måste prova om det gamla kortet fortfarande också funkar. Det skulle båda gott.

Dum som jag är provar jag inte det gamla kortet i en affär utan i en bankomat. Jag stoppar in det i maskinen som bara slukar det. "Bankomaten behåller kortet."

Panik! Alice är i fara!!!

Även fast kortet är spärrat fortsätter jag att vara övertygad om att jag måste ha med det till bion. Tur att jag är i Krokom och att jag är ensam kund inne i banken när jag kliver in och ber tjejen i kassan att öpnna automaten och ge mig kortet tillbaks.

Drömmen om Alice lever.

2 comments:

Åsa said...

Nämen det k a n inte vara så! Det är ju samma kort bara med ny plast. Eller?!

Johannka said...

Nä, det är ju ett nytt nummer nu.