Sunday, December 13, 2009

Mormor och jag


Det var äntligen dags även för mig att se den kultförklarade filmen Plötsligt i Vinslöv och jag passade på att slå in lite paket framför teven. Mormor brukade slå in paket och gömma dem i kökssoffan innan det var dags att lacka och snöra. Jag vet inte varför hon inte satte etiketter på direkt men hon skrev i alla fall initialerna på vem som skulle ha dem utanpå papperet. Hon hade ibland svårt att tyda sina bokstäver sedan, jag fick hjälpa till att läsa när etiketterna väl skulle på.

Jag vill lacka mina paket när jag kommer ner till Böle dagen före julafton. Jag borde inte sätta på några etiketter nu, innan jag har snören och sådant men tänk om jag inte kommer att kunna läsa mina små anteckningar, bäst att vara på den säkra sidan.


(Morfars skjorta!)


Julen 1991 (Känns ljusstakarna igen?)


Julen 1995


1996, den sista julen.

No comments: