Monday, September 08, 2008

Arbetssökarilska




Gud ska veta, jag har sökt de flesta jobb. Jag har sökt jobb överallt och jag har t o m sökt jobb som "skådespelerska-modell-regiassistent" (kanske orkar berätta en gång). Jag tycker det är OK att lägga ner tid och energi på att söka jobb, t o m jobb som inte är drömjobb. Men nu får det vara NOG! Tiden för att söka en 50%-tjänst på en grundskola i Nynäshamn (drömmen!) går ut idag. Jag har dragit ut på att skriva klart det personliga brevet men satte i gång i dag. Har ju skrivit min beskärda del brev så jag brukar klippaklistra mycket. Plus lägga till något om hur bra det är att bibliotekarien jobbar i team tillsammans med lärarna och sånt där just-för-den-här-tjänsten-smör. Jag har för en tid sedan gjort mitt CV (på svenska) och är rätt nöjd med det. Jag kan lägga till saker när det behövs och jag kan dra ifrån om jag skulle vilja. Det har ju tagit rätt lång tid att pyssla med det där CV:t.


Grrrrrrr BOM: jag blir så himla SUR över arbetsplatser som vill att man ska söka genom deras rekryteringsverktyg på nätet och grrr hoppsan deras mall var visst så hima snäv så jag måste ändra lite i mina titlar och hej och hå sitta och ladda upp varenda jävla tjänst för sig och så vidare. När det var dags att börja lägga in utbildningar gav jag upp och loggade ut. Att ha mitt CV uppladdat på Nynäshamns kommuns server är ju inte heller något som känns som framtidens guldinvestering. Så jävla förmätet av dem att ta min tid till detta! Energitjuvar! Jag har redan ett CV! Ta't!

3 comments:

Anonymous said...

jag känner igen det där så FÖRBANNAT jävla pissigt system. MAN ORKAR JU INTE.

ARG MOLLAN
som är fast i stavanger

Grovt Initiativ said...

energitjuvarrrrr

Christian Strömqvist said...

lol@energitjuvar(ville uttrycka mig så där internet-hippt)