Thursday, May 24, 2007

flyg mä o kräk mä



Så då, en dag av lönearbete kvar, en tågresa till Stockholm, häng med och sovning hos Tomppa (fan va schysst asså!) sen är det Praha för hela slanten. Det kanske finns en liiiiiten tendens till haussning av den här resan hos mig, men jag kan liksom inte tänka på annat än den värme och glädje vi kommer att finna i Prag.


Jag ska nog köpa lite vin, väl där, kanske till och med ett Mikrosvin!


31/5 kommer vi tillbaks till Sverige, jag åker direkt till Sundsvall för lite student- och 50-årsfirande. Bloggish kanske återkommer då.




TV-aggro: Ibland vill man bara kolla på TV liksom, för att man kanske ska äta just då, eller är tröööött på Internet. Hur kan man ha 11 kanaler och det man i princip tvingas se är grovt sexistisk och heteronormativ dyngsitcom??! Alltså, Jim's world, har ni sett något värre? Dagens avsnitt handlade om att äldsta barnet fyllde sju och skulle ha kalas. Mamman hade såklart järnkontroll över allt som gällde detta och freakde ut när pappan hade köpt bilpapptallrikar (för såklart var det Disneyprinsesstema på kalaset). ""hahaha gud va karlar inte klarar NÅNTING" fnitter fnitter. Ve och fasa om inte mamman går och blir sjuk lagom till kalaset, "vi måste ställa in" säger hon till flickan, "din pappa klarar inte detta". Näää såklart han inte gör, han "vet ju inte hur man tar hand om BARN" (?! de har ju TVÅ egna!).


Först verkar det som att hon får rätt, födelsedagsbarnet gömmer sig under diskbänken av besvikelsen ("jag vill inte att mamma ska vara sjuuuuuk") och de andra barnen ringer SOS efter att ha blivit skrämda av pappan och morbrorns (som tidigare i programmet blir beskylld för att vara bög för att han visste vad en hårsnodd (fast det var ett barnsligare mer slangigt amerikanskt ord som användes) är) hemska spökhistorier.


Då skärper de till sig börjar leka och anstränger sig för att skoja till en jätterolig fest som blir superlyckad och barnen kiknar av skratt. Avsnittets slutreplik: "You are never aloud ever ever to be sick on anyone's birthday!!"


nä jag ska nog ta och kräkas i munnen!
So Long!

1 comment:

Anonymous said...

hahaa, jag kräktes lite när jag borstade tänderna igår, det är en finfin prag-klassiker det!