Saturday, May 19, 2007

Det enda jag gör är att tänka på Prag


Oj, det här var nog inte den bild jag trodde jag skulle välja ut från min tredje resa till Prag. Men åååh vad jag saknar päronparken!

Staffan sa en gång att han (dåvarande?) favoritförfattare, Magnus Florin, själv inte läste någon skönlitteratur alls. För att inte påverkas stilmässigt ungefär. Nu vet jag inte om det stämmer, jag vet att han måste ha läst lite Strindberg i alla fall, då jag har en bok med Strindbergs efterlämnade papper, som Florin tillsammans med Ulf Olsson valt ut. Min poäng är dock att jag VERKLIGEN borde sluta läsa bloggar! Det mest uppenbara skälet är förstås att jag inte borde ha tid. Det andra skälet är att jag känner att jag blir helt mosad i huvudet och får ett språk jag inte vill ha. Eller att jag skriver om saker som jag egentligen inte tycker att jag borde skriva om. För att de är betydelselösa typ.

Tredje gången jag var i Prag stannade jag i ett halvår.

Och jag har aaaaaaldrig lyssnat så mycket på någon låt som jag har lyssnat på Les Fatals Picards - L'amour à la française (ett hett tips är att bara lyssna, inte titta ...) sedan Gustav skickade den till mig igår. jävla engelska franska dialekten får mig på fall

En rättelse: Jag kommer att kräkas när vi landar i Prag.

1 comment:

Grovt Initiativ said...

fan vad glad jag blir att du verkligen gillade den. i gots your taste in music pinned down.