Monday, March 12, 2007

måndagsnöjen


En annan måndag: tåget mellan Berlin - Praha


Mollan har skrivit ibland om måndagar. Hon tycker att de är lite jobbiga. Jag har inte hållit med. Jag brukar gilla måndagen. Har inte märkt att det egentligen är något särskilt dåligt med dem. I dag har jag dock:


-hyvlat mig i tummen med osthyveln.
-slösat ofantliga mängder skog för att jag skulle spara papper genom att skriva ut på båda sidor samt förminska. men jag gjorde lite fel. det går knappt att läsa. så jag fick skriva ut igen.
-istället för lunch; thé och popcorn.
-inte alls kommit längre med uppsatsen
-dessutom kan vi räkna med spårvagnsmissen i natt som gjorde att vi fick vänta 26 minuter i Brunnsparken på en spårvagn som kostade 40 kronor eftersom mitt kort gick ut före midnatt.

1 comment:

Hans said...

Hej johanna! Vi måste höras snart, och ses! Har flyttat till mitt i möllan med adriana nu. mkt bra. Saknar dig!