Wednesday, March 21, 2007

Böcker jag hittade i min bokylla, som jag skulle vilja pracka på folk




Andersson, Lars-Gunnar – Språktypologi och språksläktskap
Andersson, Lena – Majas alfabet
Andersson, Lena & Björk, Christina – Linneas årsbok
Björkman, Stig – Trier om von Trier
Carroll, Lewis – Alice i Underlandet
Dahl, Östen – Språkets enhet och mångfald
Dahlström, Sture – Stilla dagar på floden
Ferguson, Ruby – Jill i sadeln
Karinthy, Ferenc – Epepe
Lee, Mara – Kom




LeRoy, JT – Sarah
Linde, Ulf – Marcel Duchamp
Lindgren, Astrid – Bröderna Lejonhjärta
Lindstam, Carl Sigfrid – Göteborgs gatunamn
Loe, Erlend – Maria & Josef
Loe, Erlend – Naiv. Super.
Loe, Erlend – Volvo lastvagnar
Nordbeck, Johan & Nordström, Jockum – Vi visste inte vilken tid det var
När Var Hur 1982
Rasmusson, Ludvig & Nordström, Jockum – Jazzens historia
Religionslexikonet
Säfve, Torbjörn – Ivan Aguéli: en roman om frihet
Tartt, Donna – Den hemliga historien


Äre nåt du vill låna?

2 comments:

Anonymous said...

Jag såg en gång någon läsa romanen om Aguéli på ett tåg. Fick för mig att jag skulle läsa den nån gång. Är den bra?

/www.anonymtnatspam.com

Johannka said...

anonymous: ja, jag tycker det är jättebra! Annars hade den inte kommit med här! Ur vetenskaplig historisk synvinkel vet jag inte riktigt hur den ska bedömas, men den gör en bland annat verkligen nyfiken på hans måleri.