Thursday, December 14, 2006

saffransmospost




I går på självaste Luciadagen gjorde vi ett nytt försök att baka lussekatter. Det lyckades något bättre ... Alla glada och nöjda och i dag kunde man avnjuta en exceptionellt god frukost. Kan ni se vilka olika djur och figurer vi gjort? Även vissa pragska landmärken finns med bland katterna (hermeliner, höhö).





Om jag åkte till Sverige (vilket jag väl ska i januari eller februari) skulle jag ta med mig tillbaks hit:

bearnaisesås-pulver
body shop-produkter
en massa pocketböcker på svenska
en stor påse gelatinfritt lösgodis
extra lagrad prästost
julmust
quornfilé (om jag skulle komma hit fort så det inte tinade)
saltlakrits
svenska tidningar (magaziiiines)
trocadero
västerbottenost (haha, finns i kylen just nu!)

Eller jag vet inte. Klev upp halv två i dag, hjärnan är fortfarande mos. Eller saffran. Snart är det visst jul. Jag måste skicka klapparna till Timrå snaaart så de hinner komma fram. Men när stänger posten?

1 comment:

Anonymous said...

en giraff! fy fan vad coolt, det kommer ingen någonsin slå. någonsin.