Saturday, December 23, 2006

prag dan före dan




Himlen är precis så grå som den ser ut, men när det kvällas så tänder de granen på gamla stadens torg i alla fall. Den blinkar i blått! På julmarknaden kan man köpa hantverk, langos och svařeny vin, en tjeckisk motsvarighet till glögg som är rätt god.




Sedan kan man förbereda sig inför julmaten genom att äta sushi som var sjukt billig, 100 korun med en kanna thé - och soppa fick jag som julklapp! Annars är sushi helt oätbart här, pga de hutlösa priserna, innan jag hittade fram till detta sushistället gick jag förbi ett annat i närheten där en (1!) bit maki, nigiri eller whatever kostade 150 korun! eeh det är 50 spänn liksom.

Nu vankas det svensk glögg från IKEA så jag ska väl vandra in i köket (har ockuperat Lucys rum med min dator och mitt pyssel, då vi har besök som huserar med Eva i vårt rum, och Lucy har ju åkt hem till England för julfirande).

No comments: