Wednesday, September 13, 2006

Valdagen!




I dag var det dags att gå till svenska ambassaden för att rösta! Nästan hela svenska Erasmus-delegationen begav sig på pilgrimsfärden. Självklart var vi tvungna att låta någon turist ta foto på oss framför porten. Vi var rätt matta efter att ha promenerat upp för hela slottbacken and more.



Inne på ambassaden jobbade en kvinna som pratade skånska och så träffade vi ett svenskt par som jobbade här i Prag och bor ganska nära oss. Vi kanske kommer att dricka öl i en park med dem någon dag, herregud, här i Prag byter man nummer med folk efter fem minuter. Fun and strange.

Efter att ha letat någon billig stans att äta i timmar och halva stan fick vi äntligen mat och jag fick också reda på att systra mi är på väg till Marseille!!! Jag vill också åka till Marseille! Jag hoppas att hon stannar där så jag kan hälsa på! iiiih. Maten var god, men vi blev ännu mattare.



Innan jag gick för att möta de andra tog jag mig en tur till franska institutet igen. Jag har tänkt att läsa franska i höst (och kolla på film!), det passar jag bra när man har så många fransoser att öva på också. 5 eller 6 oktober ska jag skriva ett test för att se vilken grupp jag hamnar i, och sen börjar man. Det var ganska dyrt dock, 5700 koruna, jag får se hur jag gör, kanske kan jag hittar något billigare ... Detta verkar ju dock så snyggt och seriöst. On va voir...

Nu ska vi se hur det går att ladda upp detta, annars gör jag det vid tillfälle ... I dag är det den 13 september. Dobrý noc!

No comments: