Wednesday, September 06, 2006

ingen bild :(



Internetet som vi olagligt (hej emmas blogg) tillskansat oss i var lgh slutade fungera for oss, sa nu maste vi ta oss i kragen och fixa vart eget internet. Men i dag sitter vi alltsa pa ett internetkafe, dar det ar lite svart att hitta tangenterna ...


Lagenheten som vi flyttat in i kanns bara battre och battre, vi trivs gorbra och det ar sa kul och skont att bo med Eva och Lucy, man kan vara sjalv nar man vill men aven sitta i koket och tjattra och roka och ata konserverad vegetarisk ravioli eller dricka kaffe. Oh I looove it. Nagra andra fran var klass som ar pa lagenhetsjakt skulle visst titta pa en lgh i detta omrade, det skulle ju vara sa otroligt grymt att ha lite connexions in the area och kunna behalla lite kontakter fran sprakkursen. Att ga sprakkursen ar nog det smartaste vi gjort, det ar for det forsta grymt kul och man traffar en massa folk (och bara naagra puckon) och alla bor pa dormitoryt (det gjorde vi ocksa forst) sa det ar varsta high school-filmen ... Plus att det ar hur generost som helst med aktiviteter, tack EU, vi har gjort en massa utflykter och fatt se en massa saker, som man visst kunnat se och gora sjalv, men man hade nog inte gjort det, och man hade aldrig brytt sig om att ha en guide. Puh, ibland kan det ju verkligen kannas for mycket med slott och kungar och statyer, men Vyšehrad som vi besokte i dag var verkligen harligt, det basta var nog kyrkan som invandigt var helt och hallet dekorerad av Alfonse Mucha. Det var nog den vackraste kyrka jag sett, ska ga in dit ngn annan gang och ta en ordentligt titt och vi bor ratt nara dessutom. BBQ-kvallar pa dormitoryt ar inte heller nagot man skulle haft annars, I tell you, high school life.


Annars har jag en hosta som ungefar knackt mina revben, sa efter detta ar det marsch till Lekárna som galler och lite mucolyticum. Det vill saga ungefar nu. Na shledanou

3 comments:

Anonymous said...

åååh, jag vill också röka och tjattra i köket.

Anonymous said...

Vilken tur att du har en blogg! Det är jättekul att läsa om hur du har det. Skulle också vilja leva lite high school life som omväxling. Hoppas jag kan få semester så jag kan komma snart! Kram!

Anonymous said...

Hejhej!! Ser att du har det bra! Känns toppen! Kul att ni får se så mkt av stan, jag kanske ska gå språkkurs här i malmö...för å lära sig lite om stan lixom...Nu ska jag laga rotfruktssoppa! Ta hand om dig. Kramar