Wednesday, April 14, 2010

Bonus-potatis

När jag skulle köpa sojagranulat i Saluhallen idag var man som tvungen att handla för minst 50 kronor för att få betala med kort och den påsen jag köpte kostade bara 35. Hade jag varit klok hade jag passat på att köpa en storpåse för 110 så hade jag antagligen klarat mig året ut men istället föll jag för frestelsen att testa en liten dyr påse gojibär. De smakar rätt gott. Inte direkt som russin, utan godare.

När jag får frågan av en kompis på msn vad det är har jag inte svaret utan konsulterar wikipedia. Då får jag se att det är en potatisväxt! Halleluja!

Andra potatisväxter jag avgudar:
Aubergine
Physalis

Andra bloggar om , ,

1 comment:

khormalou said...

Men hallå, kollar du wikipedia istället för å kolla min blogg? :D

http://khormalou.blogspot.com/2007/06/lycium-barbarum-eller-chinense.html