Monday, January 05, 2009

Pigg, glad och pank!

Fy faaaaabian vilken lång och skön ledighet jag har haft över jul och nyår! Fyra intensiva, sällskapliga dagar i Sundsvall och sedan sex dagar av många ensamma, långa promenader i Stockholm, med sällskapliga avbrott på Ingarö under nyårsaftonen och -dagen och med Emmili på mysiga kvällar och mornar. Skön avkoppling (och ett enormt pengaslöseri fast det är väl inte slösa om det var värt'et?)! Bilder kan beses HÄR.

När jag kom tillbaks till Östersund var det helt sjuuukt kallt men vansinnigt snyggt. Trots -23 grader (eller kanske lite mindre där mitt på dan, but still!) ville Åsa och jag ge oss ut på utflykt. Promenera gick väl an, men att fika, det var lite svårare. Varenda lem ville förfrysa vid också bra det kortaste moment av stillhet så det fick bli snabbfika!




Idag började jag jobba igen och jag är mycket, mycket tacksam över att vi slutade klockan två och över att jag är ledig i morgon. Det tar ett tag att vänja sig ifrån slappa nöjesdagar där man får kolla hur mycket Anne på Grönkulla man vill.

1 comment:

Anonymous said...

Låter som världens härligaste julhelg!

Pengaslöseri tycker jag inte det är. Jag skulle snarare vilja kalla det livsnjuteri. Det kontot kan man vara generös med.