Sunday, January 11, 2009

Själv är bäste längd



Eh höhö. Nä men verkligen det kortaste jag hade kunnat vara är jag, när det gäller att sätta upp lampor i min lägenhet. Det är lite högt i tak och jag har ingen stege eller något annat som är högre än en stol. Och sängen, den är ju lägre än en. När Emma bodde med mig ställde vi en stol på sängen som hon höll i och så nådde jag upp till taket hur lätt som helst. Fast nu insåg jag att jag behövde byta plats på lampan i vardagsrummet och sovalkoven men hur skulle jag nå upp dit igen? Jag provade att ställa en stol på sängen men så vingligt är inte ens jag dumdristig nog att ställa upp på. En rulle liggunderlag + sovsäckstäcke kirrar biffen men hade fingrarna vart bara en centimeter kortare hade det aldrig gått!

2 comments:

Emma said...

Du skulle ha passast på då Eva var på besök, hon skulle väl kanske nå utan att behöva en stol?

Johannka said...

Mm men det här gjorde jag för några dagar sedan. Var desperat efter mer ljus i vardasgrummet.