Sunday, July 26, 2009

17 jävla bokstäver att hålla reda på! (och 17 år)

2/8-97 kl 12:50

HEJ. Det kanske är dags att hålla uppe dagsboksskrivandet. Borde berätta en del saker ... Jag lyssnar på radio. Men det var inte det som skulle berättas.

På Gatufesten kysste X Y det var ju lite mysko. Han gick även iväg med Z (A:s släkting från Gällivare). Men hon såg så sur ut. Jag tror inte att de gjorde nåt då. Hångla eller så. Jag sa typ hej till X på Gatufesten han var ganska cool. Sen dess har jag inte sett honom eller pratat med honom. Punkt.

Igår var det feststrul. Jag och E fick skjuts av pappa till Bandsjön där C sagt att det var fest. Han tog cyklarna i bilen. C och company hade också åkt bil dit. Men hon blev lite när vi kom, för det var mest en massa fjortisar där och O hade sagt att M "och dom" var på en fest i Sandbrinken (Bergeforsen). E och jag hade ju inget bättre för oss så vi kunde väl cykla dit då. Japp. Där var C och co när vi kom men där var ingen fest. Vi blev lite sura på C som hade lurat iväg oss på alla möjliga ställen. Dom i bilen skulle åka till Q som bor i Vävland (nära Bandsjön). Jag och E ville inte cykla dit bort igen så vi sa att vi ville åka hem istället. Dom for. E och jag sa att vi kunde väl cykla förbi Lögdösjön bara för att kolla. Så gjort. Men där var såklart ingen. Vi ville vara lite galna så vi tog av oss alla kläder och hoppade i sjön. Det var härligt. Efter ett tag började vi frysa lite så vi tog på oss kläderna och cyklade hemåt.

Precis när vi kom innanför dörren hemma hos mig kom mamma ner för trappen och sa att det var en jättetrevlig kille i telefon. Så jag tog telefonen. Först fattade jag inte vem det var och det tog ett litet tag innan han berättade att det var P. Jag har inte skrivit något om honom men nån gång i vintras (feb/mars) ringde R till mig och sa att P var kär i mig. Jag visste ju nästan knappt vem han var. Hon ringde förresten strax efter Alla Hjärtans Dag. Sen när jag och X satt och pussades på Domus Cup 14-15/3 satt P alldeles ovanför oss. Woops. När B var tillsammans med L pratade hon ofta om P. Han hade ringt mig fast jag inte varit hemma. Vid typ 30:e april trodde jag definitivt att han hade glömt mig och så, men då fixade "snälla" B så att vi pratade med varann. Så vi gick och gjorde det ett tag. Pinsamt. Han frågade typ om jag var tillsammans med X förut. Nej ... sa jag. Lite knäppt sa jag också. Efter det trodde jag absolut att han glömt mig och så. Jag har som sett honom på fester och såna ställen. Men igår ringde han alltså. Vid ca kvart över ett. (Pa nåtten). Vi pratade faktiskt ganska länge. En gång sa jag hejdå då frågade han om han fick ringa igen. Jag visste inte vad jag skulle säga. Så jag förklarade typ att jag ju inte kände honom och att han inte fick vänta sig för mycket. Sen frågade han om han fick ringa imorgon (alltså idag). Jag sa att han fick bestämma själv så fick vi se sen.

Ca fem minuter efter vi lagt på ringde telefonen igen. Fatta att jag blev SÅHÄR förvånad över att höra X röst!!! Han pratade lite, i bakgrunden hörde jag C så jag frågade om hon var där. Ja sa han och fortsatte prata. Bl a frågade han om jag ville ha tillbaks min kofta. Inte kunde jag tro att han hade den! I alla fall så tyckte han att jag skulle komma till honom och hämta den för då kunde jag ju hälsa på honom också. Hm. Men jag sa att det tänkte jag inte göra, eftersom han lånat den fick han komma till mig med den. Och han frågade ifall jag var sur på honom. "Borde jag vara det" frågade jag. Han sa att vi ju strulade på Midsommarafton och att han inte ringde sen. "Men jag har ringt hur många gånger som helst till dig" "Hur många gånger som helst har jag ringt men du bara är på jobbet" "Men hallå" sa jag "Du har ju ringt, du ringde ju torsdagen efter midsommar. " Han verkade lite skeptisk. Jag pratade lite med C emellan och så sa jag hej till K. Så pratade jag med X igen. Han var för övrigt FULL. "Vad gör du om två veckor?" "Vill du följa med på semester?" Jag sa att vi går i skolan om två veckor men det var om tre sa han. "Vi ska på semester till Söderhamn" sa han. Jag sa: "Du får ringa när du är nykter så får vi se om du vill ha med mig på semester då". "OK då ringer jag imorgon" sa han. VISST ATT HAN GÖR!!!

Men ikväll ska jag på jazzfestival i stan. Med T, E, Å. Och S tror jag. Vi ska åka med 17.18 bussen. E är irriterad på C för hon hade tydligen ringt till E igår natt när E var här eller nån annanstans. Så är det. Nu ska jag duscha. Kramar Johanna som trodde att hon hade glömt X o FUCK.

1 comment:

Anonymous said...

Haha, vad kul!!!

/c