Sunday, July 15, 2007

et Bâle!


Skyfallet


Dansande hus, suisse-style


Åh hej och hå, jag är ju i Göteborg nu alltså, UTAN DATOR (nä, don't get me started), har
bloggat genom Christians dator medan han var borta och nu är jag hos Magnus. Snällt snällt snällt av dem.


Jag åkte aldrig till Paris, förresten. Först skulle jag kanske få sova där hos en kompis till Amélie, fast jag bestämde mig för att bara stanna över dagen och ta ett nattåg hem. Fast det ville inte kvinnan som jobbade i biljettförsäljningen på tågstationen i Lyon. "Yada yada yada 190€ [...] ingen annan möjlighet [...] du kan inte åka med interrail Lyon-Köpenhamn [...]". Nu tror inte jag på detta, men jag kände inte riktigt för att spendera mina 11h i Paris på en tågstation för att försöka ta mig hem för billigare än 1700 späääääääänn. I och för sig sa hon också att jag inte kunde ta mig hem från Basel heller. Men där fick hon tjiiiii (fastän hon nog inte bryr sig), yada yada yada, internetcafé, boka biljett i Genève, yada yada yada, byta i Hamburg; jag spenderade 6h i BASEL! Åh Basel, så fin hon var! Jag skojar inte, men med en 20-kilos ryggsäck och diverse (ok bara ett) skyfall så orkade jag inte ta mig så långt.

Men jag läste en broschyr, det finns en fin flod, jättemycket kultur, och lite sådär. Det bästa jag upplevde, förutom att ligga på en mur och lapa sol, var att Burger King tog VISA-kort OCH hade en vegetarisk burgare .

Oj, nu ska jag söka jobb i Spanien, men jag kanske bloggar någon mer gång

3 comments:

Mollis said...

Vad är det för jobb du ska söka i Spanien? Jg kommer antaglien hem den 29 el 30 juli tror jag..

Pedram Modirassari said...

Ja, det undrar jag ocksa... ska du bli som syrdin nu som aldrig kan stanna i Sverige? ... Fast det ar ju kanske bra, men vi som ar kvar kommer ju sakna dig om du ska halla pa sa! :)

Mollis said...

hej johanna! vad var det før konsert på Nef som du snackade om? Nær var den?