Sunday, November 13, 2011

Krusbäret

Jag har väl sagt att jag tog över tusen bilder i Indien? Vilken mardröm att sortera och välja, ni har inte fått se någon än! Men nu kommer två.

Jag skrev i ett av mina inlägg under resan om det gigantiska krusbäret som jag fick helt gratis av en fruktförsäljare. Här är bildbeviset. Men det var som sagt hårt, typiskt omogen känsla och mycket, mycket bittert. Lite surt. Ingen jag kommer att köpa igen om jag inte får några bra tillagningsknep, förstås.

Det blev så, jag blev nog Indien-biten. Jag har massor att göra nu, sitter hemma och ska skriva och det är ju inte ovanligt att det leder till att jag skramlar runt med en massa annat onödigt men idag har jag till största delen lyssnat om och om igen på mina Indien-filmer, tittat igenom mina bilder, andras bilder, drömt mig tillbaks och bort. Jag har många gånger sagt att jag inte ångrar att vi åkte runt så mycket, fast vi bara var där i två veckor och att jag är glad att jag åkte, trots att jag bara kunde vara där i två veckor. Men det var för lite! Man ska vara less när man åker därifrån tror jag.

Men sedan är det ju också så att jag inte kan komma på ett enda ställe jag någonsin rest till, förutom Nice, som jag inte velat besöka igen. Det är lite besvärligt.

3 comments:

Grovt Initiativ said...

så stort att du får kalla det ett KROSSBÄR istället.

Johannka said...

Hihihi

khormalou said...

Brukar kallas "amla".