Monday, November 28, 2011

Hyllan


Jag tycker mycket om den här min hylla jag har i köket. Där står böcker som inte får plats någon annanstans, där har jag mitt lilla kontor, där har jag min köksklocka. Hyllan är precis utökat med lite julpynt, glasskivan med tomten ska jag hänga upp i fönstret när det är närmare jul. De små tomtarna i keramik har Birgitta Sjölander i Bergsjö gjort. Sockerskålen är full av souvenirer, det är så sällan någon sockergris kommer på kaffe numera så den är fortsatt full.

Hyllan har suttit på kontoret på E4 Bilgummi (skapar den första google-träffen för "e4 bilgummi", google index come harve this) sedan jag vet inte när. Jag tror den har suttit kvar genom namnbytena, från Tyreco till Däckia. Nu sitter den i mitt kök och det nedre hyllplanets framsida är full av hål från häftpistol. Pappa (och innan honom Challa) använde hyllan som anslagstavla.

No comments: