Wednesday, December 15, 2010

Freud-V.I.P.

Rolig grej som händer när man bor i Majorna t ex:


Man börjar jiddra på twitter om borttappade konsertbiljetter i en lånebok, blir indragen i diskussion om att låna böcker av kvinnliga författare som skriver om psykoanalys och yada yada yada bli twitterinbjuden av Göteborgs stadsbibliotek till föreläsning om psykoanalysen och litteraturen. Tre twittrare placerade längst fram med stolar markerade med rödvitrandig tejp och postitlappar med våra namn. Strålande!

Och föreläsningen? Jo jag började förstå åtminstone något när det var dags för frågor. Sedan drack vi öl efteråt och jag lärde mig ordet "analysanden".

Om man kan lika lite som jag om psykoanalys så tycker jag att det här avsnittet av filosofiska rummet var ganska upplysande.

No comments: