Monday, November 30, 2009

Vad har jag gjort för gott för att förtjäna detta

En av mina mardrömmar slog in nu i eftermiddag. Jag glömde mina nycklar på jobbet när jag åkte därifrån. Jag märkte det när jag hade kommit fram till Östersund och var på väg hem efter en liten tur på ICA.

Andas lugnt, andas lugnt, idag har biblioteket öppet till halv åtta, om nycklarna verkligen inte ligger i väskan kan jag ringa min chef och be henne ta med dem sedan ikväll när hon åker hem. Tiden till dess kan jag tillbringa på stadsbibblan.

Nycklarna låg verkligen inte i väskan, jag hade verkligen glömt dem.

Men just idag åkte ju Åsa hem. Åsa som har varit och hälsat på mig i helgen. Hon skulle låsa min dörr och lägga extranyckeln i postlådan. Prisa Postens arbetsmiljökrav och mina flinka fingrar, ty jag kunde få tag på nyckeln där i postboxen placerad i entrén!

Vilken jämmerlig tur att min mardröm slog in just idag!

No comments: