Tuesday, December 13, 2011

Litet centrumbibblio

Stadsbiblioteket ska ju stänga i ett och ett halvt, eller är det två år? De har fortfarande öppet men i februari eller mars stänger de (jag har verkligen stenkoll som ni märker). Redan nu har en 300 kvm stor liten filial öppnat i Brunnsparken. Väldigt charmig liten sak som jag tänker mig/hoppas kunna finna publik nog att stanna kvar även efter stadsbibbans renovering. Ligger i hörnet mot Östra larmgatan, där det varit en pälsbutik innan. Bredvid Chili och Shock typ.

Annars sitter jag nu på centralstationen och väntar på att ett sent tåg ska avgå. Verkar ha varit haveri på Alingsåspendeln hela morgonen, vad problemet idag då? Det är inte ens kallt.

Jag testar även den nya Blogger-appen som jag laddade ner nu eftersom Bloggeroid vägrade erkänna mitt google-konto. Mitt första intryck är att det är sjukt segt, trögt och ryckigt. Och så ska det bli kul att se var bilden hamnar.

Nu lämnar tåget centralstationen, i samma stund som jag skulle ha varit framme vid jobbet. Hurra.

Men herregud. Nu har det här tagit cirka tjugo minuter och appen har hotat med stängning cirka fem miljarder gånger. Jag får värre hjärnblödning av det här än av försenade och mer försenade pendeltåg! Appen ska slängas!

Notera även den felstavade taggen jag inte lyckas radera.



2 comments:

Grovt Initiativ said...

göteborgsBÖLDER

Johannka said...

Snyggt med rutiga bilder även.